Anything is Possible, een leus die op het lijf van Robert de Korte is geschreven. 'Een overenthousiaste puppy' noemde coach en ironman maatje Edo van der Meer in een interview voor sportenrozenburg hem ooit. Een sporter die zijn grenzen niet kent. Ook een man die zich niet te groot voelt om de mountainbike talentjes van Rozenburg helemaal vrijwillig de kneepjes van het offroad fietsen bij te brengen. Maar zondag staat hij aan de start van de Ironman 70.3 in Barcelona met in het achterhoofd het WK.

De weg naar Barcelona

Afgelopen weekend weer voor het eerst in buitenwater getraind. Op Koningsdag een ontbijtloop 's morgens om 6 uur en winnaar van die loop in Hendrik Ido Ambacht. Een spontane trainingstrip naar Girona, in het kader van de voorbereiding van Barcelona. Na van die trip 7 uur thuis in Rozenburg te zijn geweest weer op pad met dit keer de mountainbike voor een 3 daags trainingskamp met kids voor EdoSports. Een man die er altijd vrolijk van wordt als zijn fiets in de koffer mag. Maar een man die altijd voor meer dan honderd procent aan de wedstrijden begint. De laatste wedstrijden waren: NK/EK Powerman Horst/Duathlon lange afstand; Tijdrit in Almere en de team triathlon in Arhem. We laten Robert aan het woord over zijn laatste wedstrijden.

NK/EK Powerman Horst / Duathlon lange afstand

Er moest 10km gelopen worden, 60km gefietst en wederom 10km gelopen. In tegenstelling tot een triathlon is dit vanaf moment 1 hartslag dik in het rood om 3 uur later de finish te bereiken. Het ging erg hard, de eerste ronde van 2,5km ging in iets meer dan 7minuten. Waarop ik door coach toch even gesommeerd werd om de rem wat in te trappen. De 10km (welke wel 300m te kort was) legde ik af in 34:11 om vervolgens net onder de 1,5u te fietsen op de 60km. Het fietsen was door de wind in de polder vrij lastig, maar kon toch met de snellere fietstijden mee. In de laatste run toch wat toe moeten geven op de betere lopers. Na 38minuten en een eind tijd van 2:45:45 liep ik de streep over. In Open Nederlands kampioenschap won ik in de categorie H25. Op het EK werd ik in de Age Group H25 helaas net 4e.

Tijdrit Almere

De tijdrit in Almere pak ik ieder jaar mee om te kijken hoe we het doen tussen de wielrenners. Dit jaar stond er in tegenstelling tot voorgaande jaren weinig wind. Dit zorgt er wel voor dat gedurende de 43km je geen moment hebt dat de spanning van de benen kan. Wederom was er progressie ten opzichte van de voorgaande jaren.

Team triathlon Arnhem

Ook de triathlon competitie is begonnen in Arnhem. Ik zit in het 2e team van Edo Sports en wij hebben de taak gekregen om dit team zo snel mogelijk naar een zo hoog mogelijk niveau te laten promoveren. In de eerste wedstrijd mocht ik starten, de team wedstrijd houdt in dat 500m – 20km – 5km met een team van 4 (waarvan er 3 moeten finishen) moet worden afgelegd. Uiteindelijk hebben we een goed resultaat neergezet en kunnen we de volgende wedstrijd in Weert 30mei. Een dag later won ik op koningsdag wederom (net zoals in 2014) de breakfast run in Hendrik-Ido ambacht. Een kleinschalige wedstrijd over 5km. Even genoeg korte wedstrijden gedaan en opmaken voor het lange werk. De laatste week ben ik wederom in Girona geweest om te trainen en was er het Edo Sports Jeugdkamp op de Veluwe. Nu de laatste trainingen afwerken en rust pakken om vrijdag weer richting Spanje te vertrekken. Waar het vooral warm zal zijn en de 90km fietsen door heuvelachtig gebied een grote uitdaging gaat worden.